Novinky od Bohemia Olej

Řadu olejů od Bohemia Olej jsme rozšířili o olej z lískových oříšků 🌰.

Novinky od Bohemia Olej

Ten skvěle dochutí například snídaňovou kaši, müsli či třeba tvaroh s čokoládou. Krásně vynikne také na palačinkách nebo lívancích. Nebojte se ho přidat ani do rýže nebo bramborové kaše - příloze dodá jemnou oříškovou chuť. Z dalších druhů olejů u nás najdete také arašídový 🥜, dýňový 🎃, lněný, makový či sezamový. Všechny jsou za studena lisované a převážná část použitých surovin pochází od českých zemědělců 🧑‍🌾.

A jak vlastně jednotlivé oleje využít?

  • Arašídový - všude tam, kde se dá použít olej slunečnicový. Výborný je na pečenou zeleninu či brambory.
  • Dýňový - zkuste ho do příloh, na těstoviny, do kaší či luštěnin. Skvěle dochutí dýňovou polévku či zeleninový salát. Přidat ho můžete také do pesta či pomazánek.
  • Lněný - je skvělým zdrojem omega 3 mastných kyselin. Nesmí se zahřívat, aby se látky v něm neznehodnotily a používá se tedy výhradně ve studené kuchyni. Zkuste si do něj jen tak namáčet čerstvý chléb, posypat solí a pažitkou! Ideální ke konzumaci je v kombinaci s mléčnou bílkovinou, tedy například s jogurtem či tvarohem. Doporučené množství jsou 2 lžíce denně.
  • Makový - ideální do sladkých pokrmů. Přelijte jím čerstvě upečený perník, nudle na sladko či palačinku. Výborně dochutí snídani či svačinu s jogurtem, ovocem či oříšky a pár kapek dodá šmrnc také ovocným salátům.
  • Sezamový - použijte ho do studené kuchyně, na restování pokrmů, či při pečení za nižších teplot. Vyzkoušejte například trojkombinaci sezamový olej – sójová omáčka – kari jako základ k rýžovým těstovinám.

Kromě využití v kuchyni najdou oleje také uplatnění v péči o tělo. Zkuste je vyzkoušet místo pleťového krému, masážního oleje nebo jako zábal na vlasy.